Cum să îți menții sănătatea coloanei vertebrale

Coloana vertebrală – o structură uimitoare, construită atât de exact și de complex - trebuie întreținută cu grijă de la cea mai fragedă vârstă, pentru a îți oferi avantajele unui spate sănătos pe tot parcursul vieții.

Un spate sănătos are ca trăsături stabilitatea, flexibilitatea și forța, iar pentru acest lucru ai nevoie de vertebre puternice, de mușchi profunzi, puternici, de ligamente și de discuri intervertebrale eficiente.

Iată 3 metode simple care te ajută să previi cele mai des întâlnite probleme ale spatelui:

  • Postura corectă este extrem de importantă, mai ales pentru persoanele cu activitate de birou. Ajustează-ți postura ori de câte ori constați că aceasta nu este corectă (poziția corectă trebuie să îți permită să ai tălpile pe podea, genunchii îndoiți într-un unghi de 90̊, la nivelul coapselor; în cazul în care scaunul este prea înalt, atunci poți folosi un suport pentru picioare, fără ca acesta să depășească 20cm, în funcție de înălțimea ta și de înălțimea scaunului).
  • Mersul pe jos relaxează tensiunea musculară, stimulează circulația sanguină sănătoasă și ajută la o respirație mai profundă. Alege să mergi pe jos cât de mult poți.
  • Înotul eliberează de presiune articulațiile și mușchii spinali, oferă un bun exercițiu cardiovascular, tonifică mușchii stomacului și ai spatelui și crește flexibilitatea. Abonează-te la piscină și fă din înot o practică permanentă.
  • Masajul ajută la eliminarea acidului lactic care determină apariția oboselii musculare și contribuie la menținerea unui spate mai sănătos și la atenuarea durerilor ocazionale. Programează-te la un masaj cel puțin o dată pe săptămână.

Nu ignora nevoile corpului tău, previne afecțiunile ce pot apărea și păstrează-te sănătos cât mai multă vreme!

09 mai 2017
Înapoi la blog Unirea Spa Iasi - masaje, piscina, fitness, sauna, terapii
Înscrie-te la Newsletter


*Confirm că am peste 16 ani
*DA, sunt de acord cu prelucrarea datelor personale în scop de marketing