3 metode practice de reducere a stresului

În ziua de azi, stresul este o componentă naturală a vieții noastre. Nu putem determina dispariția stresului, dar putem învăța să-i atenuăm posibilele consecințe negative. Având în vedere că top 3 cauze ale mortalității în prezent au ca și cauză efectele stresului, reducerea acestuia este unul dintre factorii cei mai importanți ai unei vieți sănătoase și de lungă durată.

Stresul poate cauza sau exacerba obezitatea, inflamația, tensiunea arterială ridicată, alergiile, sensibilitatea la diverse toxine, declinul cognitiv sau probleme de somn. El poate cauza sau exacerba simptome precum dureri de cap, de gât, de spate, ritm cardiac mărit, circulație deficitară, disfuncții sexuale, atacuri de panică/anxietate, depresie, precum și anumite boli autoimune. Stresul ne poate afecta starea generală de bine, sistemul imunitar, pielea, greutatea, nivelul de eficiență și performanță, precum și nivelul de energie. De asemenea, ne poate îmbătrâni înainte de vreme.

Iată 3 metode de reducere a efectelor stresului, care, practicate constant, îți vor aduce beneficii de lungă durată și cu efecte pozitive la nivelul stării generale de sănătate.

Oferă-ți un masaj pe săptămână

Cel mai bun mod de a întrerupe reacția la stres chiar în mijlocul unor evenimente stresante este să mergi la un masaj. Unele studii au arătat că terapia prin masaj reduce nivelul de cortizol, denumit și hormonal stresului. Masajul are, de asemenea, efecte bine documentate și asupra performanțelor sistemului imunitar, fiind un adjuvant excelent al organismului în procesul de eliminare a toxinelor și activare a circulației sanguine și limfatice.

S-a dovedit că masajul reduce ritmul cardiac, scade tensiunea arterială, relaxează musculatura, îmbunătățește mobilitatea, scade anxietatea și crește nivelul de endorfine din sânge. Aceasta din urmă este explicația stării de bine pe care o resimțim în urma masajului.

Ca tipuri de masaj recomandate pentru reducerea stresului, cel mai popular este masajul suedez de relaxare. Sau poți alege un masaj mai amplu, care folosește beneficiile uleiurilor esențiale adecvate: lavandă, portocală, rozmarin.

Înviorează-te cu aromaterapie

Aromaterapia folosește uleiuri esențiale din diverse plante în scopuri terapeutice, în special pentru alinarea durerilor, stresului, anxietății. Poți pune câteva picături de ulei esențial într-o cadă de baie sau într-un dispozitiv de aromaterapie. Uleiurile esențiale recomandate pentru reducerea efectelor stresului sunt lavanda, flori de mușețel, lemn de santal, lămâie. Dacă dorești arome cu efect de energizare, îți recomandăm eucalipt, mentă, rozmarin, iasomie și scorțișoară. Poți să folosești beneficiile aromaterapiei atât acasă, cât și la birou.       

Practică meditația

Pacea este starea firească a sufletului, iar această pace nu poate fi găsită niciodată în afara noastră. Alocă-ți zilnic o scurtă perioadă de timp în care să fii doar tu cu tine. Meditația propriu-zisă începe când gândurile și emoțiile au fost liniștite. Este o stare de intensă conștientizare interioară, o stare în care atenția ta nu mai este angajată în parada de probleme și proiecte în care viața vine peste noi. Învăță să meditezi singur, acasă, cu ajutorul unor meditații ghidate sau cu un instructor de yoga, în cadrul unor clase de grup sau individuale de yoga.

09 mai 2017
Înapoi la blog Unirea Spa Iasi - masaje, piscina, fitness, sauna, terapii
Înscrie-te la Newsletter


*Confirm că am peste 16 ani
*DA, sunt de acord cu prelucrarea datelor personale în scop de marketing